Publicera: 13.06.2017

Svenska casinon gör Tv-reklam

Nätcasinon storsatsar på underhållande Tv-reklam i svenska kanaler!
imagebig_superlenny_rock
Exklusivt erbjudande:
SuperLenny small
200% upp till 1000kr
200 freespins
Spela nu

Utan att överdriva så är det otroligt svårt att slå sig in på den svenska casinomaknaden. Om man väl lyckats etablera sig så återstår mycket arbetet för att behålla sin position och klara den aktiva konkurrensen. Att detta är en realitet har vi fått se flera prov på de senaste åren. Mängder av ny casinon har poppat upp från ingenstans men många har även tvingats stänga igen på grund av den hårda konkurrens som finns. Av den enkla anledningen är det inte heller så konstigt att fler och fler aktörer lägger stora summor pengar på marknadsföring i olika mediekanaler. Den generella spelaren har knappast undgått detta då svenska casino som bland annat Casumo, Superlenny och Rizk pushar hårt för att nå ut med Tv-reklam i olika svenska kanaler.

Underhållande reklambudskap är nyckeln

Det som istället har visat sig vara ett välkommet inslag i reklambruset på TV är de filmer som innehåller ett underhållande reklambudskap. Det vill säga Tv-reklam som presenterar ett budskap på ett engagerat, spännande och roligt sätt. När det exempelvis kommer till Rizk så gör man det genom att man lyfter fram sin Rizk skådespelare i ett underhållande sammanhang. För Casumos del så går man loss med sin lite ironiska tolkning av kampen mot tristess, vilket tydligt ger känslan av att man erbjuder underhållning och att det är det som är produkten man vill säga.

Hos Superlenny casino sätter man sin hårdrockande karaktär i centrum och man presenterar sitt actionspäckade innehåll med en härlig Superlenny låt som snabbt sätter sig på hjärnan. Undrar du över vem som sjunger låten Superlenny och vill kolla in reklamfilmen hittar du den i vår recension av Superlenny Casino!

Produktfokus ger trovärdighet

Man kan tycka att med miljontals kronor i budget för marknadsföring så har man gjort sin analys innan man som kastar iväg en reklamkampanj. Detta är dock ingen självklarhet för svenska aktörer som satsar på Tv reklam för casino.

Det som svenska spelare börjar värja sig mot är reklambudskap som försöker försköna bilden och meningen med casinospel. Det handlar inte om att göra spelaren rik i första taget och det handlar heller inte om att shoppa loss med bonuspengar. Nej de aktörer som har ett tydligt produktfokus är de som belönas med trovärdighet och produkten i det är fallet är inget annat än casinospelets underhållningsfaktor. Vinner man pengar är det något extra trevligt men det är inte vinster som casinon säljer och inte heller bonuspengar. Svenska spelare är smarta och nu när utbudet är enormt börjar fler och fler spelare inse vilka värden man ska hålla utkik efter.

Utöver de tidigare nämna så finns det två andra aktörer som också har förstått vikten av produktfokus och dessa är Mr Green och LeoVegas. Deras inslag börjar nu mer och mer bli tilltalande för potentiella spelare men uppgiften är dock långt ifrån enkel. Varje kampanj behöver nå upp till samma nivå som konkurrenternas om effekten ska bli bra.

Det är sannerligen ingen lätt uppgift som svenska nätcasinon har framför sig men förhoppningsvis leder konkurrensen till fortsatt kvalitétsfokus och bättre slutprodukt för Sveriges casinospelare.